• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
یکشنبه 3 شهریور 1398
کد مطلب : 74365
+
-

موانع مالکیت ۱۰۰۹ قطعه زمین در هشتگرد رفع شد

تلاش‌های فرمانداری و شورای اسلامی شهرستان ساوجبلاغ برای رفع مشکلات برخی اراضی شهرک مسکونی کوثر واقع در ضلع شمالی شهر هشتگرد قدیم به بار نشست و مشکل مالکیت 1009 قطعه زمین در این محدوده رفع شد.
به گزارش ایرنا، شهرک کوثر واقع در ضلع جنوبی اتوبان کرج- قزوین در منتهی‌الیه شهر قدیم هشتگرد و در محدوده‌ای به وسعت ۵۲ هکتار قرار دارد.
کل اراضی این محدوده بین سال‌های ۷۱ و ۷۲ توسط تعاونی مسکن فرمانداری و بنیاد جانبازان شهرستان ساوجبلاغ به اعضای این تعاونی‌ها واگذار شد که از سال 92 بنا به مشکلات اداری و تعارض بعضی دستگاه‌ها مشکلاتی برای خریداران این اراضی به وجود آمد. مالکان این اراضی توانستند پس از 3 سال پیگیری به حقوق قانونی خود دست یابند.

مسئول کارگروه پیگیری مشکلات این اراضی گفت: به دنبال نشست‌های مستمر فرماندار ساوجبلاغ، شهردار و اعضای شورای شهر هشتگرد، مشکل مالکیتی ۱۰۰۹ قطعه از اراضی شهرک کوثر برطرف شده است.
«علی شایان» افزود: فرمانداری با شفاف‌سازی ابعاد مختلف پرونده این اراضی و طی کردن فرایند قانونی گام موثری برای تطبیق اسناد و مالکیت‌ها برداشت.
این توجه و پیگیری مسئولان امر موجب شد تا حقوق مالکان اراضی شهرک کوثر تضییع نشود و آنها پس از مدت‌ها به خواسته قانونی خود دست یابند.
با رفع موانع مالکیت اراضی یادشده از مالکان اراضی این منطقه خواسته شد برای انجام مراحل قانونی و ساخت‌و‌ساز در این اراضی اقدام کنند.
شایان همچنین از شهرداری هشتگرد درخواست کرد که با توجه به گرانی مصالح ساختمانی و مشکلات دیگر، تمهیدات لازم برای شتاب‌بخشی در صدور مجوزهای ساخت‌و‌ساز شهرک کوثر ساوجبلاغ اندیشیده شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید